lissa-usa.reismee.nl

matched!

Jaaaaa, eindelijk! Na 9 weken matchen, mailen en skypen heb ik eindelijk een super leuke, lieve familie gevonden! Op 3 augustus vlieg ik naar New York waarna ik op 7 augustus door vlieg naar mijn host family in Corte Madera, California!

Steeds wanneer een familie mijn profiel leuk of interessant vind kunnen zemij 'on view' zetten. Dit is meerdere keren gebeurd. Families konden mijn profiel tot in detail bekijken maar ook konden andere families mijn profiel niet meer bekijken. Als een familie je profiel 'on view' had gezet kon je deze familie beter leren kennen en zij jou. Zo heb ik ook metmeerdere families contact gehaden geskyped. Telkens was ik enthousiast maar was er toch ergens twijfel. Het was dan dat de klik er niet vanuit hun was of dat ik de klik niet voelde.

Nadat de laatste familie mijn profiel had terug gegeven aan Interexchange (dit is de organisatie in Amerika) heb ik een paar dagen online gestaan. Ik werd vrijdag ochtend (12 juni) wakker met een mail inmijn inbox dat er weer een familie mij 'on view' had gezet. Ik had ook al een mail van de familie. Ik had hier meteen op terug gereageerd. Ze wilden diezelfde avond nog skypen, omdat ik naar stage moest hebben we het skype gesprek verplaatst naar zaterdag 13 juni. Het tijdsverschil is 9 uur. Het was daar 10 uur 's ochtends en hier 7 uur 's avonds.

Ik heb het eerste skype gesprek gehad alleen met moeder. We hadden die vrijdag al heel de dag met elkaar gemaild en wisten dus al heel veel van elkaar. In dit gesprek heb ik het kindje ook al ontmoet. Het was een erg leuk gesprek en hierna hebben we ook mail contact gehouden.
Na ons gesprek kreeg ik een mail of ik binnenkort wil skypen met het kindje. Dit hebben we zondag 14 juni gedaan. Hij was erg enthousiast en heeft me veel laten zien. We hebben een gesprek gehad van bijna een uur! Hierna ook nog kort gesproken met vader en moeder en ze gingen proberen zo snel mogelijk iets te laten weten.

's Avonds had ik weer een mailtje van de familie

Would you please please please be M. his au pair?

Ik was ontzettend blij toen ik dit las maar het is nog zo onwerkelijk!

Nu zijn jullie natuurlijk heel benieuwd naar de familie.
De familie bestaat uit vader, moeder, zoon M., en een hond. M. heeft 'some issues with his balance.' M. is motorisch niet heel handig en kan bijvoorbeeld niet in 1 keer tegen een bal aanschoppen. Daarnaast heeft hij een ontwikkelingsachterstand en is eigenlijk een jongetje van 3-4 jaar in een lijf van een 8-jarige. Hij kan nog niet lezen en schrijven. Hij heeft moeite met sociale contacten en kan snel overprikkeld raken door bijvoorbeeld vele en harde geluiden. Hij heeft gedurende dag veel structuur en duidelijkheid nodig en moet van te voren goed worden voorbereid over wat er gaat gebeuren. Toen ik dit allemaal hoorde, dacht ik aan autisme. Hij is hier ook op getest, maar heeft geen autisme. Door dit alles werd M. erg gepest op school en krijgt hij sindsjanuari 'homeschooling'. Dit gaan de ouders nog een jaar voortzetten.


Afbeeldingsresultaat voor San francisco

Op maandag 3 augustus vertrek in naar New York City voor de oriëntatieweek waarna ik op vrijdag 7 augustus door vlieg naar San Fransisco waar ik door mijn host family zal worden opgehaald. Dan begint mijn avontuur echt! De oriëntatieweek zalonder andere bestaan uit EHBO, kinderpsychologie en het verkeer in Amerika.

Nu moeten er nog een hoop dingen worden geregeld zoals het aanvragen van een visum, verzekering etc.
Ik kijk enorm uit naar deze voorbereidingen!

Ik denk dat dit het ongeveer wel was voor nu. Ik hoop binnenkort weer een berichtje te kunnen plaatsen over de vorderingen. Als je vragen hebt, schroom niet om ze te stellen!

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Lissa

'Volg je eigen wegen maar, loop niemand achterna'.

Reacties

Reacties

mama

Ben super trots op jou lissa dat je deze stap gaat zetten heel veel succes bij deze leuke familie in san fransisco ????????????????????

Femmy

Gefeliciteerd!! Spannende tijden!!

Carine

Ben blij dat de klik er nu is, veel succes met deze uitdaging, want dat is het zeker, een once inn a lifetime expierience, geniet van de tijd dat je er zal doorbrengen en ben superbenieuwd naar je ervaringen daar, zet em op ????????????

Margon

Je gaat dit geweldig doen.
Wat een geweldige uitdaging, geniet ervan!! xx

Patrick schuppan

mooi hoor

danitsja

Leuk!!! Maar wat gaan we je ontzettend missen!!!

Marianne Knicknie

Wat een uitdaging veel succes en vooral geniet ervan !

Jeroen huisman

Mooi avontuur ! Succes in de usa !!

Bert Theunissen

Gaaf Lissa, ga ervan genieten. Van deze ervaring zul je profijt hebben in de rest van je loopbaan.

Manon Theunissen

Wow Lissa wat ontzettend cool zeg en wat heb je nu al mooi over je nieuwe vriend geschreven! Heel veel succes met de voorbereidingen en geniet ervan X!

Donja

Hey Lissa,

Gefeliciteerd met je match! Ik ga ook 3 augustus richting New York, leuk!! Je stukje kwam me erg bekend voor haha :) Succes met alle voorbereidingen!

Ik heb me geabonneerd op je reislog :)
Dit is de mijne: http://donjaus.reismee.nl/

Groetjes!

Olyne

Het wordt een top tijd daar! Heb er zin in!

Groetjes Olyne

Papa

Liske ben ape trots op je dat je deze grote stap zet is weer een ervaring rijker en staat goed op je cv!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active