lissa-usa.reismee.nl

update voorbereidingen

Lieve allemaal,

Omdat ik van veel mensen de vraag krijg hoe het gaat met de voorbereidingen, hier even een korte blog.

Een week nadat ik gematched was met de familie kreeg ik een enorm dik pakket met papierwerk binnen vanuit Amerika. Hierin zaten onder andere de instructies voor het aanvragen van een visum, informatie over Amerika en specifiek over California, een child care test etc.

De eerste papieren die ik er tussen uit had gevist waren die van de aanvraag voor een visum. Ik moest online van alles over mezelf invullen. Nadat ik dit had gedaan moest ik de betaling doen. Dit lukt niet, ik dacht dat het aan mij lag maar het systeem van de Amerikaanse ambassade lag er al een week uit geloof ik en het was nog niet opgelost. Dit kreeg ik te horen toen ik de volgende ochtend voor dit probleem had gebeld. Ze kondenme niet vertellen hoe lang dit nog ging duren en ik moest de site elke dag maar weer even bekijken. Toen we op zaterdag (27-6) mijn koffer gingen kopen zag ik dat er betalingen gedaan konden worden en dat het systeem weer in de lucht was! We zijn toen bijna meteen naar huis gegaan om de betaling te doen. Zodra zij deze binnen hadden kon ik een afspraak maken. Toen ik de afspraak kon maken was de eerst beschikbare datum 4 augustus.. lekker handig aangezien ik 3 augustus wil vertrekken. Ik had voor de zekerheid maar 4 augustus vast gelegd, want je kan dus een aanvraag doen om een afspraak te versnellen. Ik heb dit meteen gedaan en een uur later had ik al bevestiging dat ik op de datum die ik opgegeven had een afspraak zou hebben. Dit was vandaag (8-7). Geloof het of niet, maar vanaf de security tot aan de laatste man die mij vertelde dat binnen 3 werkdagen mijn paspoort (met visum!) in de brievenbus zou vallen, ben ik in totaal 15 minuten daar geweest. Jaaaa, mijn visum aanvraag is dus goedgekeurd!! Ik ben zoooooo blij! :)
We hebben hier meteen een dagje Amsterdam van gemaakt en heb al wat souveniertjes bij elkaar gesprokkeld voor de familie!

Verder heb ik al veel andere zaken geregeld. Ik moest een nieuwe bankpas hebben omdat die van mij verloopt als ik in de US ben, mijn verzekering en telefoonabonnement zijn opgezegd en ik heb al veel leuke dingen gedaan en leuke dingen gepland met vriendinnen en familie!

Daarnaast moest ik een child care test maken (hilarisch!!) en aan het einde van de test stond dat ik nog een verslag over mezelf en mijn familie moet maken, deze is dus in de maak!

Omdat ik in California mijn rijbewijs 'opnieuw' moet halen en het daar toch net even iets anders gaat, heeft mijn hostfamilie al een online course aangevraagd voor mijn California driver license, super lief!! Hier ben ik dus ook druk mee bezig.

Ik heb toevallig afgelopen nacht (jaa, 9 uur tijdsverschil) een mail gehad van mijn local coordinator. Zij zal maandelijks bij mij en de familie komen kijken hoe het gaat. Ik ben nog niet eens in Amerika of mijn eerste uitjes staan al gepland. Zo ga ik bijvoorbeeld 20 september naar een honkbal wedstrijd van de San Fransisco Giants, zoooo cool!

Het zijn echt nog de kleine dingetjes die moeten gebeuren.

Nog 26 dagen..
ik verwacht binnen nu en twee weken mijn vliegticket. Het is nog steeds zo onwerkelijk maar krijg er steeds zoveel meer zin in!

Ik heb bijna dagelijks mail contact met de familie en we proberen ieder weekend te skypen, zo leuk!

Ook ben ik heel erg met mijn engels bezig. Zo denk ik nu bijna constantin engels, gooi ik af en toe onbewust een engels woord eruit en ik heb zelfs al een paar keer in het engels gedroomd! Zo raar. Vooral het denken is op het moment af en toe tot op het irritante. Maar goed, straks zal het niet veel anders zijn, kan ik er alvast aan wennen haha!

Ik vergeet vast nogeen heleboel maar het komt niet meer in me op.

Ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van alles wat ik doe en waar ik mee bezig ben.

Liefs,

Lissa.

Oja, ik wil iedereen even bedanken voor de onwijs leuke reacties op mijn vorige blog, heel leuk!

Reacties

Reacties

scarlett

Weer en leuk verhaal van je voorbereiding voor je vertrek en ik ga je blijven volgen hoor xxxxxx

Femmy

???????? zo leuk en spannend!

Margon

..en we blijven je volgen hoor!! XxX

Annelies

Wat een voorbereidingen allemaal.
straks als je vliegtickets binnen komen dan is het helemaal spannend want dan komt de dag steeds dichterbij.
maar heel veel plezier en hoop dat het een leuk avontuur word in San Francisco.
Geniet er maar lekker van nu met familie en vrienden voor de laatste wkn.

Dikke ???? ???? ???? annelies

Bert

Leuk om je te volgen op deze manier. De wedstrijd van SFG lijkt me inderdaad top.

Yvonne

Gaat goed komen allemaal! Leuk om te volgen zo'n blog, ga je straks ook in het Engels bloggen? Goed voor ons Engels ????. X

Manon

Ik hoop dat je alleen je naaste familie moet beschrijven anders ben je nog wel ff bezig! Ik ben super trots op je hoor heel Cool dat je dit gaat doen!

Ulrike

Haha kei vet Lissa, ik word er ook gewoon enthousiast van als ik je hoor en je verhalen lees.
We appen! xx

Carine

Supertof voor je, het komt alsmaar dichterbij, spannend hoor, geniet ervan, maar dat zal je wel doen, tof dat we je op deze manier kunnen volgen

Anieck

Heel veel succes en super leuk om te volgen xxx anieck

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active