lissa-usa.reismee.nl

first week

Lieve allemaal,

Wat heb ik een top week gehad in New York City!!
Ik heb nieuwe mensen vanuit de hele wereld leren kennen. En ik heb me hier prima vermaakt.

Op maandag 3 augustus mocht ik dan eindelijk vertrekken naar Amerika. Midden in de nacht uit bed om op schiphol om 5.00 uur de andere 3 meiden te ontmoeten en samen onze reis naar Amerika te maken.
Het was voor mij de eerste keer vliegen dus ik vond het erg spannend. Maar zowel de vlucht naar London als naar New York zijn super goed verlopen! In London hebben we nog twee andere meiden uit Spanje ontmoet en een meisje uit Duitsland. Gezellige bedoeling dus!

Toen we om 1.00 PM aankwamen op het vliegveld heeft het nog zo'n 2 uur geduurd voor we door de immigratie controle, security en de bagage waren. Hierna hebben we een Supershuttle besteld naar ons hotel. We hebben een uur rond gereden om andere mensen af te zetten en hadden dus al redelijk wat van New York gezien. Toen we (eindelijk) om 5.00 PM aankwamen in het hotel hadden we ingecheckt en kregen we onze kamer sleutel. We hebben een half uurtje voor onszelf genomen en zijn daarna met z'n 4e wat rond gaan lopen en wat gaan eten. Hierna zijn we lekker ons bed ingekropen, want we waren KA-POT. Oja, in New York is het op het moment rond de 30 graden en daar kan ik best aan wennen :)

Op dinsdag ging de wekker om 7.00 AM (are you kidding me ?!) voor de eerste class. In deze class kregen we veel informatie over van alles en nog wat. Na de lunch begonnen we met de kinderpsychologie (een hoop informatie over ontwikkeling van kinderen, wat ze leuk vinden etc.) De favoriete quote van de vrouw die deze class gaf waren '' Good luck with that '' and '' Welcome to America ''
Echt hilarisch!

Oja, het eten is hier trouwens niet echt te eten en het water smaakt en ruikt naar chloor.. Zelfs als je onder de douche staat heb je het gevoel dat je in het zwembad ligt, IEUW!!

Na de class hebben we met de hele groep een sightseeing gedaan. We hebben onder andere time square, 5th avenue en rockefeller centre gezien. We hebben dit allemaal gelopen en we zijn terug gegaan met de subway. We wouden nog naar het World Trade Centre, na een uur lopen waren we het wel beu omdat we al zoveel hadden gelopen en hebben we de taxi terug genomen naar het hotel en zijn we lekker gaan slapen. De wekker ging tenslotte weer om 7.00 AM! New York is zo mooi!

Op woensdag begon de dag weer met kinderpsychologie. Weer met de hilarische vrouw. Ik heb me prima vermaakt. Dit was een lange zit. De class duurde van 8.30 AM tot 5.00 PM. Hierna ben ik met een paar meiden wat gaan eten en zijn we het empire state building op geweest. Just WOW!! Echt suuuuper mooi!
Hierna zijn we nog een keer langs time square gelopen en zijn we met handsome policeofficers op de foto geweest ;)
Hierna teruggegaan naar het hotel en lekker gaan slapen.

New York is zo indrukwekkend.. Ik ben echt kapot!! Maar natuurlijk is het wel goed dat ze ons meteen lange dagen laten maken zodat we meteen in het ritme zitten. Prima toch.

Donderdag hebben we heeeeeel de dag EHBO gehad. Veel wist ik al maar ook wel wat nieuwe dingen en dingen die hier anders zijn dan in Nederland. Heel interessant.

Na de class kregen we onze reisdetails. En werd ik toch wel een beetje zenuwachtig. Ik heb zoveel zin om mijn nieuwe familie te ontmoeten!

Hierna ben ik met een meisje de stad in gegaan en zijn we richting een brandweerkazerne gelopen.

Oke, dit moet ik echt even met jullie delen.. Dit was echt geweldig! Toen we onderweg waren naar de brandweerkazerne stond er een man aan de kant van de stoep te schreeuwen en te schelden. What's new?!
Hij had een winkelkarretje bij zich met van die (denk ik) watertonnen erin. Toen we voorbij liepen kwam hij achter ons aan. He scared us! We stonden voor een rood stoplicht en hij kwam naast ons staan en vroeg; are you twins? Because you look like twins?
We keken elkaar aan en schoten in de lach.
Toen zei hij tegen mij; I like your hair and your sunglasses. En tegen het andere meisje zei hij: But you... you are sooo smooth !
Deze man moest erg lachen om zijn eigen grap en liet ons achter met tranen op onze wangen van het lachen!

I like American people!

De brandweerkazerne was trouwens ook echt suuuuper vet! We kwamen net op tijd aan. Ze kwamen net terug op de kazerne en wouden net de poort sluiten toen wij aankwamen lopen. Gelukkig mochten we naar binnen om foto's te maken en een uniform aan te trekken. HA! So cool! :)

Hierna zijn we lekker ons bedje ingekropen en lekker op tijd gaan slapen. We hebben lekker uit kunnen slapen.

Ik heb echt een top week gehad en voor mijn gevoel zitheb ikhet ritme hier al best goed in me zitten.

Over een paar uur vlieg ik eindelijk naar San Francisco om mijn familie te ontmoeten. Ik kom 's avonds laat aan dus zal meteen mn bed in kruipen.

Ik moet nog een selectie maken ik foto's. Ik zal de meeste foto's op Facebook plaatsen, dus hou het in de gaten!

Er zijn vast nog een hoop dingen die ik vergeet maar ik heb zo'n indrukwekkende week gehad met zoveel informatie and stuff.. I don't know. M'n engels gaat trouwens super goed! Op dag 2 kon ik de class volgen zonder echt te concentreren op wat er werd gezegd. Er werd ons op straat zelfs gevraagd of we uit Ierland kwamen.. Dat accent begint dus al te komen. Zelfs met de Nederlandse meiden heb ik echt veel engels gesproken.. gewoon omdat dat vanzelf ging. Bizar!

Vragen zijn altijd welkom! :)

Liefs Lissa.

'Ik heb tranen gelachen, onnozel gedaan. Tenslotte tevreden het licht uit gedaan.'

Reacties

Reacties

Jeannette & Judo

He Lisa echt leuk zo jou reis/ leven in Amerika te volgen. Geniet ervan deze ervaring blijf je bij !!! Liefs van J&J

Ulrike

Zo leuk om te lezen! Verheug me alweer op je volgende verhaal! Genietse he! x

Malonne

Wat leuk om te lezen! Geniet ervan! ????

Mama

Hey lieverd fijn dat je t zo naar je zin hebt in amerika ????????????????????

monique

Wat leuk lissa! Echt zoveel mooie dingen meegemaakt!
Ik mag nog even 2 weken wachten maar als ik het zo lees ga ik de tijd van me leven hebben!
Heeel veel plezier bij je gastgezin!

xx

Margon

Wat een heerlijk avontuur...en het begint pas!!
XxX

Bert

Leuk om te lezen dat je er zo van geniet. SF is net een dorp vergeleken bij NY.

Papa

He liske tis leuk om te lezen da ge het enorm naar oe zin hebt en de dingen die ge tot nu toe al meemaakt , maar das nog maar een begin van een jaartje ge zult nog genoeg lache en leuke dingen meemaken.
BEN ZO TROTS OP JE !!!!! ????????????????????????????
Nen hele dikke kus papa x x x x

Manon

Hey Lissa wat een geweldige eerste week heb jij gehad en leuk dat het met de andere meiden klikt gaan zij ook naar San Francisco?

Carine

Super tof om te lezen, ik kijk uit naar de komende blogs, veel succes in san francisco

Olyne

It was AMAZING in New York City!! Heeel veel plezier bij je gezin en nog een fijne vlucht voor nu!
Liefs Olyne

scarlett

Wat en leuk verhaal en wat een ervaring voor je hoop dat je en een goede vlucht naar je 2 de familie heb gehad en wacht je volgende verslag weer af dikke kus scarlett

lieke

hee lissa, heel leuk om te lezen! je hebt t daar nu al top.
liefs lieke

Clarrissa

Het klinkt geweldig allemaal! Geniet er van Lissa :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active